Døbefonten

Kirkens døbefont er sandsynligvis lige så gammel som kirken selv. Af Vinding-typen med stor bægerformet kumme og en kort stilk forbundet med en kvardratisk fod med fire i granitten udhugne mandehoveder på hjørnerne. Dåbsfadet er dog noget yngre. Det er præget med et billede af Marias Bebudelse: Maria ses knælende, Helligånden daler ned over hende som en due og englen rækker septeret hen imod hende. Omkring billedet står nogle ord fra den katolske bøn Ave Maria. Yderst i fadets bund og på dets flade rand ses to rækker springende hjorte med hver sit kid. Det er en billedlig fremstilling af Davids salme 42 - som den tørstige hjort monne skrige efter vand, således skriger min sjæl efter dig, Gud.

Kobberfadet er ifølge H.M. Henriksens bog om Ringe sogn fra ca. år 1400.