Børnekor

(Fra 9 år og opefter)

Repertoiret består af kendte sange og lettere salmer i korsatser egnet for børnekor, og der øves ugentlig 1 time på mandag eftermiddage.

Børnekoret medvirker bl.a. ved koncerter i Ringe kirke som f.eks.:  Efterårskoncerten Spil Dansk, Jule- og Forårskoncerterne samt den årlige Friluftsgudstjenesten ved Ringe Sø i september.

Derudover synger koret til børnegudstjenester i årets løb, - samt ved juletid går koret Luciaoptog i kirken og i lokale foreninger og lign..

Generelt arbejdes der med stemmetræning og det ”musikalske øre”, kordisciplin og koncentration.

Solosangundervisning tilbydes i efterårssæsonen børnekorets sangere (2 og 2) = 6 gange gratis solosangsundervisning hver efterårssæson.

Desuden tilbydes undervisning i Musikforståelse (også gratis), - og det ønskes at alle sangerne, i løbet af deres kor-tid, har gennemført henholdsvis niveau 1 og 2 i Musikforståelse (I alt ca. 6 gange).

Der tilbydes korstævner i sæsonen, hvor man synger sammen med andre korsangere fra Fyn under skiftende instruktører.

Børnekormedlemmer (som er minimum 12 år i efteråret 2025) tilbydes (delvis egenbetaling) at deltage på korrejse til Paris i efterårsferien 2025, hvor vi skal synge koncerter, på sightseeing mm..

Som afslutning på hver halvsæson arrangerer vi fælles spisning/hygge.

Tid:               Hver mandag kl. 16.00 – 17.00

Hvor:            Ringe Kirke,

Kirkepladsen 4, 5750 Ringe

Sæson:        Medio august – ultimo april (minus skoleferier).

Kontakt:    Organist og korleder:

Tetiana Larsson

Mail: organist@ringekirke.dk

MØD GERNE OP PÅ MANDAGE

eller kontakt Tetiana for nærmere information

Pigekor

(14 – ca. 25 år)

Pigekoret er et velsyngende semiprofessionelt kor bestående af piger i alderen 14 – til ca. 25 år.

Repertoiret er alsidigt – både klassisk og mere rytmisk.

Vi er meget bevidste om at forvalte kulturarven, - men vi optager også relevante nyere og tidstypiske melodier i vort repertoire.

Der arbejdes målrettet med kvalitet af musikudøvelsen, klang, intonation, sangteknik, formidling og den samlede performance.

Ud over at lære de helt grundliggende sang- og musikelementer, tilbydes bl.a. pigekorets medlemmer desuden gratis soloundervisning i sang og undervisning i musikforståelse.

Pigekoret er eftertragtet og optræder med et antal koncerter hvert år.

Koret synger desuden motetarrangementer og er en naturlig del af Ringe Kirke.

Pigekoret har flere gange optrådt i Danmarks Radio og på DR TV og TV2, ligesom koret optræder

både sammen med unge og sammen med professionelle f.eks. Odense Symfoniorkester m.fl..

Med mellemrum medvirker koret ved koncerter i udlandet – i efteråret 2025 går turen til Paris.

Pigekoret består af ca. 16 – 20 ansatte sangere som synger, på skift, hver anden søndag formiddag

samt på helligdage i Ringe Kirke, - samt som samlet kor til koncerterne.

Koret er aflønnet og har naturligvis fri i ferieperioder.

Ka’ du li’ at synge og vil du gerne lære mere – er du meget velkommen til en enkel optagelsesprøve hvor vægten ligges på at finde ud af om du bør synge alt eller sopran (har en mørk ellers lys stemme).

Ønsker du at søge ind i koret, så send en ansøgning (anvend skemaet her på siden), - eller kontakt korleder og organist Tetiana Larsson, mail: organist@ringekirke.dk

Tid:               Hver mandag kl. 17.30 – 19.00   (korprøver)

Hvor:            Ringe Kirke,

Kirkepladsen 4, 5750 Ringe

Sæson:        Medio august – primo juni (minus skoleferier).

Kontakt:    Korleder og organist:

Tetiana Larsson

Mail: organist@ringekirke.dk

Gospelkor

Ringe kirkes gospelkor er et stort og engageret gospelkor under ledelse af Anders Gustavsen-Sprotte. Koret tæller normalt 80-90 medlemmer og har fast øvetidspunkt mandag aften i kirken.

Vi henviser til korets egen hjemmeside: www.rk-gospel.dk